background

February 20, 2011

bantal kekabu ku...

aku mmg suka bantal kekabu, walau byk jenis bantal di pasaran tapi bantal kekabu jugak aku suka... ingat dulu kecik2 mak buatkan bantal kekabu comel utk setiap sorang sebagai bantal busuk kami. Bila meningkat remaja dan dewasa lelama bantal busuk pun hilang di mamah zaman.. masa berlalu begitu pantas... kini, mak mesti buatkan bantal busuk utk cucunya...
so, hari nie aktiviti aku dihujung minggu ialah menyiapkan bantal kekabu comel ku, kekabu nie aku beli kat pasar keramat. Memang original kekabu kg, bukan senang nak cari kekabu, bermusim... Kekabu yg aku beli nie dah siap di buang biji tinggal masukkan ke dalam sarung atau bekas yg kita dah jahit, bersegi ke 3segi ke bulat ke ikut selera memasing....

Ini lah kekabu yg aku beli, dah siap di buang biji..


Sarung atau kain yg telah siap dijahit..


Kekabu yg telah diisi ke dalam sarungnya.. terbersin2 masa isi nie...


ini lah hasilnya.... bantal kekabu comel ku...

No comments: